SEYAHAT

Saklı Cennet Bursa

Geldik turistlerin gözünden kaçan ama mutfağı ile midelere, görülecek yerleriyle zihinlere şenlik memleketimize. Bursa, Osmanlı’nın eski başkentlerinden biri olması dolayısıyla pek çok tarihi yapıya ev sahipliği yapan ve mutfağı ile de hem göz hem mide dolduran bir şehir. O zaman başlayalım…

Bursa’ya Nasıl Gelinir?

Her nerdeyseniz Bursa’ya otobüse atlayıp gelebilirsiniz öncelikle fhgfhhg. Bursa Otobüs Terminaline geldikten sonra Heykel yönüne giden otobüslerle şehir merkezine ulaşabilirsiniz. Bu otobüslerden bazıları 38, 96 ve 98. Eğer İstanbul’dan geliyorsanız İdo ve Budo kullanarak Mudanya’ya ulaşabilirsiniz. Mudanya’dan şehir merkezine ulaşmak için Heykel’e gelen direkt otobüslere binebilirsiniz, bunlardan birisi F-3. Bu otobüsle aynı zamanda Acemler’de inip metroya da binebilirsiniz. Bu noktada Bursa’nın toplu taşımasının baya kötü olduğunu vurgulamak istiyoruz, çünkü çoğu nokta toplu taşımaya uzak kalıyor ve araçlar seyrek hareket ediyor. O yüzden eğer ehliyetiniz varsa araba kiralamanızı öneririz.

Bursa’da Konaklama

Marigold Hotel, Hilton, Crown Plaza ve Sheraton gibi pahalı oteller mevcut ve merkezde yer alıyorlar.  Ama bizim çok sevdiğimiz Tophane bölgesinde yer alan Safran Otel veya Kitabevi Otel’i en çok öneriyoruz. Bulundukları bölge çok turistik. Bursa Saat Kulesine çok yakınlar mesela, yürüyerek 5-10 dakikada ulaşabilirsiniz. Otobüs duraklarına, taksi dolmuşlara da yakın bir konumda. Kitabevi Otelin restoranı da denenmeye değer (dikkat romantik atmosferi dolayısı ile doğum günü kutlayan veya evlilik teklif eden çiftlerle dolu olabilir)

Bursa’da Ne Yemeli Nerede Oturmalıyız?

İskender kebabı Kebapçı Hüseyin’de yemelisiniz. Bursa İskender gibi ünlü mekanlar para tuzağıdır, Kebapçı Hüseyin candır. Üstelik kendisi de aşırı tatlı ve ilgili birisi.

İnegöl Köftesi, Osmanlı Çorbası, Pideli Köfte ve Cantık da mutlaka yenilmesi gereken Bursa’nın meşhur lezzetleri. Pideli köfteyi Kayhan’da, inegöl köfteyi Besler’de yiyoruz. Cantık,  yuvarlak pide gibi ama hamuru da bir pıt daha kalın. Cantığı, Tarihi Aynalı Çarşı Pide Ve Cantık salonunda yiyoruz. Çarşı turunda mideniz kazınınca tam bir kurtarıcı olacak.

Antep, Hatay ve Adana’nın altında kalsa da Bursa’ya da bir gastronomi gezisi yapabilirsiniz. Zennup, Abidin Usta, Balkan Evi ve Mevlana Cağ Kebap tercih etmeniz gereken mekanlar.

Gelelim olmazsa olmazımız rakı sofrasına. İki mekan öneriyoruz: Canlı Balık Meyhanesi ve Arap Şükrü Restaurant. Özellikle Canlı Balık’ın mezelerine can gurban.

Arap Şükrü bölgesinde de bir akşamınızı mutlaka geçirmelisiniz bu arada. Bursa’nın merkezinin genel atmosferine kıyasla baya hareketli bir nokta. Bu konuda yerlisine güvenin deriz.

Tatlı olarak tabi ki yemeden dönemeyeceğiniz ve sevdiklerinize hediyelik paketlerde götüreceğiniz Kestane Şekeri ilk sırada yer alıyor ve kestane şekerimizi Kafkas’tan alıyoruz. (bazıları diğer firmalarla fark yok dese bile bizce Kafkas’ı tek geçeriz, ayrıca hediyelik paketleri de çok güzel.) Kestane şekeri olayı biraz pahalı, uyarmadı demeyin. Bunun sebebi ise o kestanelerin kırılmadan, parçalanmadan kabuklarından ayrılması süreci ve işçilik.

Bursa’nın olmazsa olmazı, yemeden dönerseniz asla Bursaya geldiğinizin kabul edilmeyeceği meşhur tahanlı pide dosyasını açıyoruz. Bunu kolay kolay başka bir yerde bulamazsınız, bulsanız bile Bursamıza gelip görüp yapmışlardır. Tahanlı dediğimiz olay (gerçekten olay), yumuş yumuş bir hamura yuvarlak pide şekli verilip ortasının tahan sosla doldurulduğu bir besin. Bu konuda Tarihi Abdal fırından şaşmıyoruz… Yalnız sıra beklemeye hazır olun. Abdal’dan Bursa’nın meşhur simidini ve tahanlısını alın, Koza Han’a gidin çayınızı söyleyin ve afiyet olsun.

Tahan demişken, tahin Bursamızda tahandır. Kapalı çarşı ve etrafını dolaşırken göreceğiniz hanlardan Çukurhan’a uğruyor ve içinde yer alan Tarihi Çukurhan Tahincisinden tahin helva ve tahin alıyoruz. (gerçekten ne zaman yolumuz merkeze düşse biz de bu günahlara gireriz hep)

Gelelim bursamızın meşhur pastanelerine, Ülkü Pastanesi ve Ulus Pastanesi. Bunlara gidip başta marşal pasta olmak üzere bursamızın ünlülerini yiyoruz. Bizim için marşal pasta ulus pastanesidir ama… Ülküde de enteresan şeyler bulabilirsiniz, mesela kesteneli poğçacık gibi.

Yine mutlaka yenmesi gereken bir diğer tatlı Kemalpaşa Tatlısı. Kemalpaşa Tatlısını Kemalpaşa’da yemenizi öneriyoruz yani merkeze uzak (bir saate yakın bir mesafe) kalıyor. Ngs adlı mekanda yiyebilirsiniz yolunuz düşerse. Biz çok sevdalısı değiliz onu da belirtelim, sonra bizi niye buraya yolladınız demeyin ama pek çok kişi bayıla bayıla yiyor.

Gezilecek Yerler

1. Bursa Saat Kulesi

Bursa’nın en ünlü noktalarından birisi. Birçok kişinin buraya gelmesinin sebebi Bursa’nın panoramik manzarasını izlemek. Eskiden bu manzara çok daha güzeldi açıkçası, daha sonra ortaya kocaman Toki evleri dikmeleriyle manzara bir garip oldu. Çünkü o Toki evleri ortama o kadar uymadı ve o kadar devasa durdu ki sanki kes yapıştır yapmışlar gibi yapay bir görüntü oluştu. Ama başınızı diğer tarafa çevirip şehir manzarasının güzel tarafına bakmak için gitmenizi öneriyoruz.

1. Tophane

Saat Kulesi zaten Tophane’de yer alıyor ama biz asıl burda Tophane’nin tatlı mı tatlı evlerini ve arnavut kaldırımlı sokaklarını gezmenizi söylemek istiyoruz. Bizim Bursa’da en çok sevdiğimiz noktalardan birisi, o yüzden gitmeyen dönmesin ya da gittim demesin!

1. Türbe Turu

Bursa deyince ilk akla gelen şeyler türbeleri ve camiileri oluyor. O yüzden şimdi sırasıyla ünlü türbeleri yazıyoruz.

Yeşil Türbe, Osmangazi ve Orhan Gazi Türbeleri. Buraya kadar gelmişken bir gidin deriz. Hem mutlaka dönünce soracaklardır, “Aa nasıl nasıl gitmezsiniz, tüh size, puh size” nidalarını duymak istemeyebilirsiniz.

1. Camiiler
Ulu Cami

Yeşil Cami ve Ulu Cami Bursa’nın en ünlü camileri arasında yer alıyor. Yeşil Cami’yi duymadıysanız bile Ulu Cami’yi mutlaka duymuşsunuzdur. 1400’lu yıllarda yapılan Ulu Cami çok köklü bir tarihe sahip. Kendisi aynı zamanda çok kubbeli bir mimariye özgü örneklerden bir tanesi.

1. Kapalı Çarşı

Heykel’ gelmişken buraya girmemek olmaz. Ulu Cami’nin yanından girişleri bulunuyor ve içeride ne ararsanız satılıyor. Kapalı Çarşı’nın içinde Aynalı Çarşı yer alıyor, oraya bir uğramanızı öneririz.

1. Hanlar
Koza Han

Bizim Bursa’ya dair en sevdiğimiz şeylerden birisi birçok hana sahip olması. Bunlardan en öne çıkanları ise Koza Han, Balibey Han ve Fidan Han. Bizim favorimiz Koza Han ama bizce hepsine mutlaka gitmelisiniz. Hanlarda çay ve kahve molası vermek bizce o kadar keyifli ki her seferinde sanki yenileniyoruz. Özellikle bahar ve yaz aylarında çok keyifli oluyor, ama tabii ki bir o kadar da kalabalıklaşıyor. Hanların içinde Bursa’ya özgü şeyler alabileceğiniz yerler de bulunuyor. Bursa’nın havlularının ve ipeğinin ünlü olduğunu biliyor muydunuz? Buralarda kışın çok güzel şallar satılıyor, bizce baya beğenebilirsiniz.

Fidan Han
  1. Atatürk Kent Ormanı

Ee Bursa’ya boşuna mı Yeşil Bursa deniyor? Tabii ki Bursa’nın güzide mekanı Atatürk Kent Ormanını es geçecek halimiz yok. Eğer havanın güzel olduğu bir zamanda geldiyseniz mutlaka buraya gidin ve temiz bir hava alın deriz.

1. Misi Köyü

Eğer zamanınız bolsa Misi Köyüne de bir uğramanızda fayda var. Bir nehrin kenarında ve ağaçların arasında yer alan çay bahçeleriyle öne çıkıyor Misi Köyü. Tam kafa dinlemelik mekan. Buraya gittiğimizde bir gözleme ve çay keyfi yapmayı çok seviyoruz.

1. İnkaya Tarihi Çınar

Burası da mutlaka uğramanız gereken yerler arasında. 1408 yılında dikilen bu çınar resmen devasa. Gördüğünüzde hayran kalacaksınız kendisine. Upuzun sayamayacağınız kadar çok dalı ve devasa bir gövdesi var. Dalları o kadar uzun ki bazı yerlerde kendi ağırlığı ile kırılmaması için demir direklerle desteklenmiş. Bursa’da hemen hemen her ilkokulda buraya gezi yapılır, ağaçların yaşının nasıl hesaplandığı üzerine bilgiler çocuklara verilir vee en iyi kısmı ise el ele tutuşup ağacın gövdesi sarılarak genişliğine bakılır. Ah! Çocukluğumuz. Bu devasa ağacın altında da bir çay bahçesi yer alıyor. Mutlaka semaverde çay keyfi yapın deriz.

1. Cumalıkızık

Cumalıkızık’a gitmemek gerçekten olmaz. Kendisi Unesco dünya mirası listesinde yer alan her sokağı, her binası ayrı güzel bir köy. Arnavut kaldırımlar ve rengarenk binalarıyla burayı çok beğeneceğinize eminiz. Sokaklarında takıcılar ve hediyelik eşya satan birçok yer bulunuyor, onlara da bir göz atmanızı öneririz. Bu arada evet ünlü Kınalı Kar dizisi burda çekildi.

1. Gölyazı

Bizim gitmeye doyamadığımız bir yer Gölyazı. Her gittiğimizde ayrı keyif alıyoruz. Gölyazı’da adanın çevresinde bir yürüyüş ve gölde bir sandal turu mutlaka yapmalısınız. Gölyazı manzarasını izlemek için ise Zambak Tepesine çıkmanız gerekiyor. Gölyazı’nın içinde gezilmesi gereken yerlerden birisi Ağlayan Çınar, buraya da özellikle uğrayıp önünde bir fotoğraf çektirin deriz ama şoka girmeye de hazırlanın. Çünkü bu çınarın başına şu geldi: önce içinden akan ve adının kaynağı olan su kurudu, içine hortum çekildi. Sonra suyun gözüktüğü yüzeyi SIVA İLE KAPATILDI… Gölyazı, Güneşi Beklerken dizisine ev sahipliği yapmış bir yer bu arada. Şahsiyet dizisinde de tepeden çekimlerine sık sık yer veriliyordu, hatta bu diziden sonra bir küçük patladı.

1.  Trilye

Mudanya’ya yakın bir konumda yer alan Trilye küçük bir sahil kasabası edasıyla bizim çok sevdiğimiz bir yer. Trilye Bağ Evi adlı mekanda kahvaltı yapmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. Hem çok lezzetli hem de denizin tamamen ayaklarınızın altında olduğu bir yer.

1. Tarihi Irgandı Çarşılı Köprü

Irgandı Köprüsünün üzerinde bir çarşı yer alıyor ve bu çarşıda hem bir şeyler satın alabileceğiniz dükkanlar hem de oturulacak yerler bulunuyor. Burası da son derece sevimli bir yer.

Yapmayan Dönmesin ya da Gittim Demesin! dediğimiz yerler: Tophane, Ulu Camii, Koza Han, İnkaya Tarihi Çınar, Cumalıkızık ve Gölyazı.