SEYAHAT

İsveç Gezi Rehberi: Stockholm

İskandinav ülkelerinden İsveç ile karşınızdayız. Stockholm’e gitmeye pegasusun bir anda indirim yapmasıyla karar verdik, yani çok ani gelişen bir gezi oldu. Martın başıydı ve gerçekten mart kapıdan baktırdı, kazma kürek yaktırdı. Kırmızı burunlarımıza, titreyen ellerimize, nehirlerde yüzen buzlara ve dökülmüş yapraklara rağmen Stockholm’u direne direne gezdik. Ancak şunu belirtmeliyiz ki biz Stockholm’e bayılmadık. Metro istasyonları dışında bizi çok da etkileyen bir yeri olmadı. Aynı zamanda mekanlar o kadar hızlı kapanıyordu ki biraz ruhen ölü bir şehir olduğunu düşündük. O yüzden gitmeden ölmeyin dediğimiz bir yer değil.

Hangi Mevsimde Gidilir?

Yukarıdan da anlayacağınız üzere Stockholm’e kışın gitmek biraz mevsimlere meydan okumak gibi bir şey. O yüzden bahar ve yaz aylarını tercih etmenizi öneriyoruz. Biz kışın gittiğimiz ve hava çok soğuk olduğu için etraf bir hayli ıssızdı ama eminiz ki havalar ısındığında Stockholm de cıvıl cıvıl bir şehir oluyordur.

Nerede Kalınır?

Biz konaklamamızı Gamla Stan civarında yaptık ve herkese orayı öneriyoruz. Stockholm’un tarihi ve küçük bir bölgesi. Hostelimizin adı Archipelago Hostel idi. Hostelimiz fena değildi, pek bir servisi yoktu açıkçası. Odaları küçüktü. Kahvaltı servisi yoktu ve görevlileri de hiç görmüyorduk. Hatta gidince anahtarımızı ve bir kağıtta kuralları koydukları bir zarfla karşılandık. Çok fazla övemeyeceğiz o yüzden burayı ama konumu açısından baya iyiydi. Hatta lokasyonu dışında biraz yerebiliriz bile, çünkü bir hostelde çarşafı da paralı yapamazsınız bee. Puanımız 10/6.

Onun dışında araştırmalarımıza dayanarak Collector’s Victory Hotel ve Gamla Stan Apartments’ı sizlere önerebiliriz.

Havaalanından Merkeze Nasıl Ulaşılır?

Stockholm Arlanda Havaalanından Stockholm merkeze gitmek için tren kullanmayı tercih edebilirsiniz. The Arlanda express yaklaşık 20 dakikada merkeze ulaşıyor. Tren dışında havaalanının merkeze giden servisleri de bulunuyor. Flygbussarna Airport Coaches olarak geçen bu servisler trene göre birazcık daha uzun sürede merkeze ulaşıyor. Yaklaşık 35-40 dakika sürüyor. Biz tren ve metro kullanmayı tercih ettik çünkü Stockholm’un metro durakları ünlü! Birçok durak çok güzel tasarımlardan oluşuyor ve bizce onları bir görmelisiniz.

Mekan Önerileri

Old Town Bistro’yu severek öneriyoruz. Vejeteryan ve glutensiz seçenekleri olması bizim için bir artı oldu çünkü birimiz koyu bir vejeteryan olarak hayatını devam ettiriyor. Hem öğlenler hem akşamlar için güzel bir seçenek olabilir. Daha çok kahve ve tatlı keyfi yapmak içinse Kaffekoppen’i tercih edebilirsiniz. Yemek yemek ve akşamları oturmak için bir diğer önerimizse Magnus Ladulas. Şimdiden afiyet olsun! Çünkü İsveç mutfağı da hiç hafife alınacak türden değil. Tatlı ve tuzlu şeyler yemek için ise Bröd & Salt ve Stenugnsbageri Fabrique’ye gidebilirsiniz.

Museum of Spirits’in barında ev yapımı İsveç’e özgü alkol tadımı yapabilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ediyoruz! Bunu yapmayan gittim demesin ya da dönmesin!

Yemek Önerileri

“Pickled herring” ve “fried herring” balık severler için iyi birer seçenek. Birimiz çok severken birimiz uzak kalmayı tercih etti, çünkü herkes balık sevmek zorunda değildir…

“Kroppkator” biz tadına bakma fırsatı bulamadık ama içimizde de kalmadı.

“Meatballs” eskiden ikeada yerdik, İsveç’te de yemek kısmet oldu neyse ki. Ünlü İsveç köftesi olur kendisi. Biraz midemizi ve sindirim sistemimizi bozduğunu üzülerek belirtiyoruz…

Tatlı olarak ise “Swedish cheesecake, Klenat ve Kanelbulle” adlı tatlıları öneriyoruz.

Gezilecek Yerler

1. Gamla Stan

Stockholm’ün old town’ı olur kendisi. Mutlaka gidilmesi gereken bir yer. Yani gitmeyen dönmesin ya da gittim demesin dediğimiz yer burası. Ücretsiz şehir turları da oluyor ama biz kendimiz yürümeyi ve keşfetmeyi sevdiğimiz için bu turları tercih etmedik.

1. Vasterlanggaten Caddesi

Gamla Stan’ın en kalabalık ve hareketli caddesi. Birçok mağaza, hediyelik eşya alabileceğiniz yerler ve kafeler bu cadde üzerinde yer alıyor.

1. Södermalm

Bir sürü üçüncü nesil kahveci bulabileceğiniz sevimli bir yer. Sokaklarda bir yürüyüş ve kahve molası güzel bir fikir olabilir. Biz burada Boulebar’a oturmuştuk. Keyifli bir mekan olduğu için size de öneriyoruz!

1. Stockholm Sarayı

Gamla Stan’da yer alan Stockholm Sarayı’nı gitmişken bir görmenizi öneririz. Ahım şahım bir saray olmasa da İsveç hükümdarlarının yaşam standartlarını görmüş olursunuz.

1. Metro İstasyonları

Solna Centrum, Mörby Centrum ve T-Centralen duraklarını mutlaka ziyaret edin. Keşke bizim de metro duraklarımız böyle olsaydı, o zaman toplu taşıma kullanmak daha keyifli olabilirdi.

1. Stockholm Belediye Binası

Eğer kuleye çıkıp Gamla Stan manzarası izlemek istiyorsanız mutlaka çıkın.

1. Fotografiska

Adından da anlaşılacağı üzere burası bir fotoğraf müzesi. Eğer fotoğraflara ve fotoğraf çekmeye ilginiz varsa rotanızı hemen buraya çevirmelisiniz.

1. Gröna Lund

Biz kara kışta gittiğimiz için kapalıydı ama havalar güzelken Stockholm’e gitmeyi tercih ederseniz buraya uğrayın deriz. Açık olsaydı biz muhtemelen içeride baya vakit harcardık. Baya büyükçe bir eğlence parkı.

1. Östermalms Saluhal

Burası bir pazar yeri. İsveç’in birçok geleneksel yiyeceğini burda tadabilirsiniz. Atmosferi de çok tatlış. O yüzden mutlaka gelin ve her şeyi aynı anda yiyin bizim yaptığımız gibi dfsgfs.

1. Nordiska Müzesi

Kocaman bir müze kendisi. Kendisi “dünyanın en önemli halkbilimi” müzesiymiş, gezmesi de oldukça keyifli ancak çok vaktinizi alacak uyaralım. Halkbilimi meraklılarına duyuralım, uğramadan dönmeyin. 10/8.

1. Adalar Turu

Stockholm’de bir sürü küçük küçük adalar bulunuyor ve şehir merkezine de yakın konumda yer alıyorlar. Svartsö, Grinda ve Fjaderholmarna bu adalardan bazıları.

1. The Viking Museum

Vikinglere ilgisi olan herkese duyurulur. İskandinavya’ya gelip vikingler hakkında kültürlenmeden olmaz.