SEYAHAT

Karlar Kraliçesi Uludağ

Uludağ bizim hayatımızda hep var olan bir yer, gitmediğimiz kışlar bir eksik hissederiz. Yani orayı bir nevi kışlığımız gibi görüyoruz. Yazın giderseniz ayrı, kışın giderseniz ayrı keyifli. Tadı mutlaka damağınızda kalıyor ve of keşke birkaç günüm daha olsaydı diyorsunuz. O yüzden buradan yetkililere sesleniyoruz: Lütfen tatilleri daha uzun tutun ve çalışan kişilere daha çok izin verin! Çünkü hayat tatillerle güzel.

Uludağ’a ne zaman gidilir?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi Uludağ’a aslında her mevsim gidilir. Ancak eğer kış sporlarından keyif alıyorsanız tabii ki o zaman kışın gitmeniz gerekir. Yok ben kışı sevmem, hiç de spor yaparak kendimi yoramam diyorsanız bahar aylarını ve yazları tercih edebilirsiniz. Bahar aylarında Uludağ’ın belli bölgelerinde piknik ve trekking yapabilirsiniz. Yazın ise şehrin kavurucu sıcağından kaçmak için gayet iyi bir seçenek. Ayrıca kamp yapmayı seviyorsanız da bu mevsimler daha uygun olur. Bize gelince, biz daha çok kış mevsiminde gitmeyi seviyoruz çünkü kayak yapmaya bayılıyoruz! O yüzden şimdi bizim gibi kış sporcularına birkaç tavsiyede bulunalım dedik.

Tavsiyelerimize geçmeden küçük bir not: Uludağ’da kışın belli tarihlerde Winterfest oluyor, o tarihleri araştırarak tatilinizi buna göre de planlayabilirsiniz.

Kış Sporcularına Tavsiyeler

Uludağ iki bölgeden oluşuyor: 1. Bölge ve 2. Bölge. Bu bölgelerde hem tecrübeli hem de tecrübesiz kişiler için uygun pistler bulunuyor. Eğer yeni başlıyorsanız ve öğrenmekten korkuyorsanız aslında çok da dik olmayan pistlerden başlayabilirsiniz. Çevrenize baktığınızda sizin gibi yeni öğrenmeye çalışan birçok kişi göreceksiniz zaten. Bu pistlerin en ünlüsü Beceren pisti olarak geçiyor. Beceren pisti 1. Bölgede yer alıyor ve resmen Uludağ’ın en kalabalık bölgesini oluşturuyor. Genellikle yeni başlayan kişilere özel dersler de bu bölgede veriliyor. Bir diğer kolay pist ise Fahri pisti. Bu pist de 1. Bölgede ve Fahri Otel’in arkasında yer alıyor. 1. Bölgedeki diğer kolay sayılabilecek pistler arasında Yazıcı ve Cennetkaya pistleri de bulunuyor. Bu pistler zaten birbirlerine yakın oldukları için eğer 1. Bölgeye giderseniz kolaylıkla bulabilirsiniz. Gelelim 2. Bölgeye. Biz açıkçası daha çok 1. Bölgede kalmayı tercih ediyoruz. 2. Bölge nedense uzak kaldığımız bir rota oldu. Mandra ve Kartanesi pistleri 2. Bölgedeki kolay pistler arasında.

Orta dereceli pistler arasında bizim favorimiz Karkay pisti olarak geçiyor. Yıkılmadan önce Karkay’da konaklardık genelde ve dolayısıyla ordaki piste çok alışmıştık. Gözümüz kapalı kayardık neredeyse asbda. Keşke kaçak bir otel olmasaydın Karkay da yıkılmasaydın diyip burdan saygılarımızı gönderiyoruz. Ama eğer ben tecrübeliyim, öyle düz pistlerde yapamam, tozu dumana katmam gerek diyorsanız sizi 1. Bölgede yer alan İtalyan pistine ya da 2. Bölgede yer alan Madenciler pistine davet ediyoruz. Aynı zamanda Cehennem olarak bilinen Benvü pistine de gitmedim demeyin. Cehennem pisti deyince aklımıza sonsuz yuvarlanmalarımız geliyor. Bir kayak ayağınızda, diğer kayağınız almış başını gitmiş en aşağılarda bir halde bulabilirsiniz kendinizi.

Kayak ve snowboard kiralama noktaları ise genellikle telesiyejlerin yakınlarında oluyor. Biz genellikle tabii ki de Karkay’ın kiralama noktasını tercih ediyoruz, diğer yerlerden  daha uygun fiyatlı olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca daha yeni öğrenecekseniz mutlaka bir hocadan kısa da olsa destek almanızı tavsiye ederiz. Çünkü tekniği yanlış öğrenince sonra düzeltmesi daha zor oluyor. Diğer kısma geçmeden önce telesiyejleri ve teleskileri kullanmak için aldığımız Skipass’lerin de asla ucuz olmadığını belirtelim. Eğer birkaç gün kalacaksanız kalacağınız gün kadarı kapsayan Skipass’lerden almak daha mantıklı oluyor.

Uludağ’a Nasıl Gidilir?

Uludağ’a özel aracınızla gidecekseniz, tek tavsiyemiz navigasyonunuzu ayarlamanız ve güzel bir şarkı açmanız. Eğer özel aracınızla gitmiyorsanız ilk olarak güzel memleketimiz, düşük bütçeli turizm şehrimiz Bursa’ya gelmeniz gerekiyor. Tophane’den Uludağ’a çıkan minibüsler bulunuyor ve doldukça harekete geçiyorlar. Hem gidişinizi hem de dönüşünüzü bu minibüsler aracılığıyla yapabilirsiniz. Bir diğer alternatif ulaşım aracı ise teleferik. Teleferik’e ulaşmak için Teferrüç semtine gitmeniz gerekiyor. Biz hiç teleferikle ulaşım sağlamadık ama yukarı çıkarken Bursa manzarası izlemek için güzel bir seçenek.

Uludağ’da Nerede Kalınır?

Biz Bursalı olduğumuz ve son yıllarda Uludağ’daki otellerin aşırı pahalılaşması sonucu sinirlenmemiz üzerine otellerde kalmayı bıraktık. Ama sizin için tabii ki de birkaç tane otel önerisinde bulunacağız. Nispeten daha uygun ve bizim konaklamaktan keyif aldığımız yerler arasında Fahri Otel ve Ulukardeşler yer alıyor. Burada da artık olmayan rahmetli Karkay’ı anmadan edemeyeceğiz, orası baya güzeldi. Ben biraz daha lüks takılmak istiyorum derseniz eğer Ağaoğlu My Mountain Hotel, Beceren Hotel ve Lapa Sori Hotel’e göz atabilirsiniz.

Önemli uyarı: Konaklama tercihinde bulunurken hangi bölgede yer aldığına mutlaka bakın. Hangi bölgedeki pistlerde kaymak istiyorsanız o bölgedeki otelleri tercih etmenizi tavsiye ederiz, çünkü bölgeler arası geçiş zorlayıcı olabiliyor.

Bu arada eğer Uludağ’da konaklamak istemiyorsanız Tophane’de Uludağ minibüslerinin kalktığı yerde çok tatlı butik oteller var. Üstelik Bursa’nın tarihi bölgelerine de yakın.  Sabahları minibüsle yukarı çıkıp akşamları da Bursa’da dolaşıp Tophane’nin tarihi havasında da konaklayabilirsiniz. Bu tavsiyeyi de başka bloglarda bulamazsınız. Yani umarız bulamazsınız, umarız sadece biz düşünmüşüzdür.