SEYAHAT

Entelektüel Köy: Kaş

MEŞHUR KAŞ NEREDE VE ARABASIZ BU CENNETE ULAŞIM

Kaş, Antalya’nın batısında Muğla’nın Fethiye ilçesi ile sınırdaş bir ilçemiz. Peki buraya özel araçsız nasıl ulaşırız (çünkü özel araçla açıyoruz navigasyonu basıyoruz gaza çok kolay yani):

• Otostop bir seçenek tabii ama bu işin uzmanı olmadığım için burayı da geçiyorum,
  • Otobüsle ulaşım hemen hemen her ilden mümkün. Yazın biletimizi alıp hop doğrudan Kaş’a geliyoruz. Peki ya tatil sezonu değilse? Tabi ki kışın Kaş kapalı değil, bu durumda Antalya otogardan Kaş arabalarına biniyor ve bu güzide ilçemize ulaşıyoruz.
  • Geldik uçakla ulaşıma… Akıllarda tek soru Dalaman mı, Antalya mı? Her iki havaalanından da lükse kaçıp shuttle ile ya da araç kiralayarak Kaş’a ulaşabilirsiniz. Antalya Havaalanından şehir otogarına, Dalaman Havaalanından Fethiye otogarına otobüs ile ulaşıp Kaş araçlarına ulaşmak ve Kaş’a varmak mümkün. Gelelim en önemli noktaya, hangi havaalanından kaç saat sürüyor bu yol: Antalya’dan 3 saat 14 dakika, Dalaman’dan 2 saat 18 dakika diyor Google Maps (tabii ki araç kiralama ya da shuttle ile gece 23.00’de gidiyorsanız).

NEREDE KALIRSAK HEM DENİZE HEM EĞLENCEYE YAKIN OLURUZ

Kaş konusunda açıkçası beni en çok yoran şey konaklama meselesi oldu (ve de park alanı…). Şunu peşinen söyleyelim ki birçok yer sadece oda kahvaltı. Şimdi Kaş ile ilgili değinilmesi gereken önemli noktalardan biri plaj konusu, bu olmadan konaklamaya giremeyeceğim için bir küçük değineceğiz, çünkü bu köyde pek plaj yok. Bazı otellerin kendi özel denize giriş alanları var ki kimilerimiz için konaklama tercihinde etkili olabilir.

• Kaş’ta öncelikle ev kiralayabilirsiniz, kalabalıksanız merkezden uzaklaşıp özel havuzlu villaya da danaya girer gibi girebilirsiniz. Biz bir seyahatimizde daire kiraladık (ev bir ünlünün çıkmıştı :D). Merkeze yürüyerek 7-10 dakika arasında daireler bulabilirsiniz ama dönüşler genellikle yokuş yukarı demedi demeyin.
  • Benim mini minnak bir pati dostum var onsuz olmaz diyorsanız: Kuytu Köşe (küçük patileri kabul ediyorlar ve kahvaltıları baya başarılı)
  • Ben her gün kalkarım denizim önümde olsun diyorsanız: Sardunya Otel (kendi beachi var, mutfağı başarılı, beachten şezlong kullanmadan ücretsiz yararlanabilir, ücret karşılığı şezlong da kiralayabilirsiniz, tabii ki oda kahvaltı)
  • Gelelim Kaş’ın yarımadasına. Biz hiç yarımadada konaklamadık, açıkçası ben biraz merkeze uzak buluyorum yarımadayı. Ancak merkezden uzak olayım, huzur dolayım, canım eğlenmek istediğinde gider taksiyle dönerimci bir bireyseniz tercih edilebilir.

PEKİ NEYMİŞ BU KAŞ’I BU KADAR POPÜLER YAPAN

Tabii ki o muhteşem denizi! Eğer derin denizde yüzmeyi seviyorsanız ve su ne çok soğuk ne çok sıcak olsun diyorsanız, Kaş tam size göre. Bize de göre, valla böyle deniz başka yerde yok. Çok iddialıyız bu konuda :D. Denizinin güzelliğinin yanı sıra Kaş’ın kendisinin butik otel havasında olması, yerlisinin de göçle gelmişinin güzel insanlar olması, kaliteli yeme içme ortamı ve gece hayatı, isteyene huzur da sunması Kaş’ı mükemmel yapıyor.

O zaman veriyoruz denize girme lokasyonlarını;

• Küçük Çakıl ve Büyük Çakıl Plajı: Küçük Çakıl o kadar küçük ki insan neden küçük adı verildiğini anlıyor, kendisi 50 metre boyunda ama zannetmeyin ki Büyük Çakıl büyük, o da 1750 metrecik. Her iki plajda da işletmeler mevcut. Büyük Çakıl’ın işletmelerinde biz rastgele seçim yaptık çünkü halk plajı mantığındaydı. Küçük Çakılda ise Derya Beach fazlaca tercih ediliyor. Derya Beach’te kayalardan merdivenle denize girme imkanı da var. Bu ikilinin adında da mesajı verildiği üzere plajlar taşlık, yani geçmiş olsun ayaklarımız.
  • Hidayet Koyu Plajı: Bizim yalnızca ayak bastığımız ve kalabalığı görünce kaçtığımız, işletmesinden şikayet edenin bol olduğu beach.
  • Halk Plajı: Tertemiz ve halk tarafından tavsiye ediliyor. Biz gitmedik ama bir uğrayın deriz.
  • Akçagerme Plajı: Biz üst üste gittik, yine olsa yine gideriz çünkü ucuz. Deniz güzel. Ancak makul fiyatları burayı baya popi yapıyor, yer bulmak zor olabiliyor.
  • Bilal’in Yeri: Bu güzide beach limanağzında yer alıyor. Merkezden teknelerle ulaşmak en keyifli seçenek. Bizim favorimiz bu beach oldu. Bunda kocaman bir caretta carettaya denk gelmemiz de etkili olmuş olabilir tabii.
  • Vira Liman Cafe and Beach: Yerli halk arasında oldukça popi olan bu beachi ifşaladığımız için kızmaz umarım ama bu cennetten kimse mahrum kalmasın. Yediğimiz en güzel humuslardan birini burada yedik, diğer yemekler de oldukça başarılıydı. Hem denizinden hem işletmesinden hem de yemeklerinden memnun ayrıldık. (Anı molası: Buradan merkeze dönmek için otostop çekebilirsiniz dendi bize ve biz de iki tecrübesiz geçtik yola, kaldırdık baş parmakları. O anda hop minibüs geldi ve kişi başı 3.5TL’ye merkeze indik, otostop da yalan oldu yine :D)

Kaş’ta denize girmek hakkında: Bu entel köy “Denizler hepimizin” felsefesini anlamış, yani bir işletmenin önünden oradan hiç yararlanmadan ve bir şey ödemeden denize girebilirsiniz. O zaman keyifli merkezde yüzmeler diliyor ve tekne turlarına geçiyoruz. Herhangi bir tekne önerisi veremem burada ama iki ayrı tur rotası seçeneği var (tabii özel turlarla çeşitler arttırılabilir ama ana olarak eldeki bu):

• Kekova Turu
  • Adalar Turu

Biz Kekova takımıyız çünkü bu tur sizi Kaleköy’e (Simena) çıkaracak. Bir antik kent ve küçücük bir köy, birkaç işletmeden oluşan Kaleköy’ü biz nedense çok sevdik. Biz gittiğimizde bu köye karadan ulaşım yoktu, sanırım hala yok ve umarım hiçbir zaman da olmaz ama siz yine de bir kontrol edin. Hemen müze kartlarımızla kaleyi ve anıt mezarları geziyoruz, tekneye dönmeden çeşit çeşit el yapımı dondurmaları olan kafeden dondurmamızı erimeden hüpletiyoruz.

Kaş’ta her şey var, huzur, doğa, tarih, deniz, eğlence derken ciddiydim. Kültür turizmi bizim gibi sizin için de olmazsa olmazlardansa Kaş’ta yürürken karşınıza çıkacak kral mezarları, Likya Kaya Lahit Mezar (baya mezarlık galiba burası), Helenistik Mabet, Antiphellos Antik Kenti, Kaş Antik Tiyatrosunu gezebilirsiniz. Buralara hiç girmiyorum çünkü bkz. Wikipedia.

NERELERDE YİYİP İÇMEK COŞMAK LAZIM

Şimdi işte en önemli kısımdayız. Herkes nerde denize girilir ya da tarihi ne vardır kolayca bulabilir AMA doğru restoranı bulmak o kadar kolay olmuyor. Çünkü doğru öneriyi bulmak gerekiyor, işte bütün mesele bu. (ve de tabii ki barı :D)

• OBURUS MOMUS: Vejetaryenseniz, ben sağlıklı bir seçenek arıyorum diyetim önemli diyorsanız, güzel kokteyller olsun yemeğin yanına, yemeğin üstüne kaliteli tatlı olmazsa olmazım diyorsanız doğru adres Oburus Momustur. Ve hayır bu iltifatlar için bir para almadık maalesef sadece düşünürken acıkmışızdır ondan. Üstüne üstlük fiyatları da gayet makul.
  • PİSEKAR: Bir vegan restoranla daha karşınızdayız. Burada bir şeyler yeme imkanımız olmadı fakat vejetaryen yerlisi tarafından övüldü.
  • NATUREL: Yine memnun ayrıldığımız, samimi ortama sahip bir mekan. Yemeklerden de gayet memnun kaldık.
  • L’APERO: Kaş’ta da olsam ben Fransız mutfağına bir uğrarım diyorsanız sahibi Fransız olan bu Fransız restoranına gidebiliyordunuz. Sahibi çok tatlı ve biraz keyfi çalışan bir Fransız birey olduğu için en son kapalıydı işletme ama açacaktır. Yalnız fiyatlar biraz yüksek uyarmadı demeyin sonra.
  • KAŞ GURME FALAFEL: Yazların olmazsa olmazı öğle öğününü ayakta geçiştiriyimin vejetaryen yolu için buyrunuz falafele.
  • KAŞ HOT DOG: Bu hot dogcu bir başka. Burada bildiğimiz gerçek hot dog da var, vejetaryen hot dog da. Ayrıca burayı bir genç kadın girişimci işletiyor. Lezzetine bu da eklenince buraya uğramayan dönmesin diyoruz.

Gelelim rakı dosyasına, yazların olmazsa olmazı eş dostla rakı sofrasında kahkahalarla dolu bir akşam geçirmek. Burada detaya girmiyor ve mezelerinden memnun kaldığımız meyhaneyi bırakıyoruz: MAŞUK DEVR-İ MEYHANE. Ben rakı içmem şarapçıyım diyorsanız: MEZETARYEN. Bizim gidemeyip popi olan ve içimizde kalan diğer yemek alkol mekanlarına: Piraye, Zaika, Zula.

Yedik içtik sıra geldi coşmaya. Dans etmek için: Miromara (Belli bir saaten sonra üst ksımında tekno müzik yapılıyor), Loop, Ayı, Frida

Bizim gibi güne kahvesiz ayamayanlar için: Linckia Roastery Cafe, Pika Coffee Bakery

Diğer: Hiçbir beklentiye girmeden Dejavu barda gün batımı izleyerek bira içebilirsiniz. Mutfaktan sipariş verirseniz geçmiş olsun üç güne gelir. Yine de yerliye ait mekanımıza bir uğrayıp biramızı içelim. Enteresan limonataları da olan Fika Garden’dan biz çok memnun kaldık. Buraya da mutlaka bir uğrayın, ayrıca smoothie bowl’la, pankek ya da daha klasik seçeneklerle kahvaltı yapabilirsiniz.

YAPMAYAN DÖNMESİN YA DA GİTTİM DEMESİN!

Bilal’in Yerinde yüzmeyen, Oburus Momus’ta patlayana kadar yemeyen ve rakı sofrasına oturmayan dönmesin ya da gittim demesin!